W ubiegły weekend prawie 100 uczestników stworzyło autorskie projekty w odpowiedzi na wyzwania postawione przez NASA. Spośród 26 zespołów jury wyłoniło najlepsze innowacyjne rozwiązania.

I miejsce z nagrodą 15 000 zł i 1. wyróżnienie za najlepszy zespół uczniowski powędrowało do zespołu Interceptor za projekt innowacyjnej aplikacji, która umożliwia obejrzenie sondy i/lub satelity w modelu 3D, korzystając z technologii AR i VR.

W naszej aplikacji zawarliśmy także podstawowe informacje o danej misji. Dzięki temu idealnie nadaje się do nauki w ciekawy i przystępny sposób. Prezentuje również sondy w interesujący, graficznie sposób – mówią Dominik Zwoliński, Adrian Panek i Kacper Rzegocki z Zespołu Szkół nr 2 w Łańcucie.

II miejsce z nagrodą 10 000 zł, 1. wyróżnienie dla zespołu studenckiego oraz nominację do nagrody globalnej zdobył CinnamonStar w jednoosobowym składzie. Edyta Musiał stworzyła grę edukacyjną Aquanomy.

III miejsce z nagrodą 5 000 zł i 2. wyróżnienie dla zespołu uczniowskiego oraz nominację do nagrody globalnej zdobył team MCX Studio. Maciej Wróbel, Radosław Sowa, Kacper Sroczyk, Kacper Pliś i Krzysztof Krówka z ZST Leżajsk opracowali grę strategiczną.

Nominację do nagrody globalnej zdobył również zespół Fire 5 składający się z uczniów ZSE w Rzeszowie i I LO w Łańcucie. Drugą studencką nominację do NASA zdobył team 3DEX-POL z Politechniki Rzeszowskiej.

W tym roku NASA postawiła przed uczestnikami wiele wyzwań m.in. gamingowych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, multimedialnych oraz związanych z ekologią.

Mogli liczyć na pomoc ekspertów

Twórców przez dwa dni pracy wspierali mentorzy w składzie: Michał Borkowski (Ekspert od rozwiązań IT, Xebia), Mateusz Olszewski (Lider zespołu Science w sekcji łazika marsjańskiego w AGH Space Systems), Marcin Kapusta (Polska Organizacja Wsparcia Biznesu), Krzysztof Stańko (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Rzeszowa ds. Innowacji i Rozwoju), Łukasz Dziągwa (Urząd Miasta Rzeszowa), Nikita Gostiev (IT Technology Cluster), Mykhailo Pavlov (IT Technology Cluster), Łukasz Szubart (Prototypista UX designer, PCI), Rafał Fuksa (Specjalista ds. druku 3D i szybkiego prototypowania PCI), Dawid Wojciechowski (Technik elektronik PCI), Kamil Koszela (Technik mechanik PCI).

W niedzielę o godzinie 16:00 wszystkie projekty zostały przesłane do oceny przez jurorów w składzie: Maja Wasilewska (Ekspert Departamentu Rozwoju Innowacji PARP), Tomasz Skoczylas (Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich UrbanLab Rzeszów) oraz Radosław Krajewski (Specjalista ds. Rozwoju Technologii w PCI). Po 18.00 ogłoszone zostały wyniki.

To już trzecia edycja NASA Space Apps Challenge organizowana w Rzeszowie przez Podkarpackie Centrum Innowacji.

Fot. Materiały prasowe/ NASA Space Apps Challenge

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach #PROO. Komitet do spraw Pożytku Publicznego.