Studenci Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania (WSIiZ) tworzący zespół „Hexateam” zwyciężyli w 16. edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowanego przez Politechnikę Łódzką. Zespół triumfował w kategorii Game Design, prezentując vertical slice swojej gry „Dream Invaders”.

Skład zespołu „Hexateam”

Zespół „Hexateam” składa się z sześciu studentów: Angeliki Prędki, Marka Wawrzaka, Igora Jajugi, Mateusza Seredyńskiego (wszyscy studiują Grafikę komputerową i produkcję multimedialną na WSIiZ), Mariusza Chorążego (student Projektowania Graficznego na WSIiZ) oraz Mirosława Niemca (student Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie).

O grze „Dream Invaders”

„Dream Invaders” to unikalna gra łącząca elementy zręcznościowe z atmosferą gier planszowych i karcianych. Gracze, przeniesieni do surrealistycznego świata, uczestniczą w wyścigu pełnym niebezpiecznych minigier i pułapek zastawionych przez innych uczestników. Przebieg gry zależy od szczęścia w rzucie czterostronną kostką oraz od kart, które mogą pomóc graczowi lub zaszkodzić przeciwnikom. „Zwycięzca może być tylko jeden” – mówi Igor Jajuga, student Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej na WSIiZ.

Przebieg konkursu

W kategorii Game Design, do której zgłosiło się 40 zespołów, do finału zakwalifikowało się 28 drużyn. Finaliści prezentowali swoje projekty przed sponsorami i partnerami konkursu, a następnie trzy najlepsze zespoły wybrane przez jury miały okazję zaprezentować swoje gry na scenie.

Reakcje zwycięzców

Pierwsze miejsce w konkursie było dla studentów WSIiZ ogromnym wyróżnieniem. „Udział w konkursie pomógł nam zdobyć wiele cennych kontaktów w branży gier oraz uzyskać liczne wskazówki dotyczące poprawy naszej gry, aby móc ją w przyszłości wydać. Planujemy dalej pracować nad grą i do końca roku udostępnić demo publicznie” – mówi Angelika Prędka.

Inne osiągnięcia zespołu

Studenci WSIiZ mają na swoim koncie również inne znaczące sukcesy. W kwietniu 2024 roku dostali się do finału hackathonu HackCarpathia w Rzeszowie z grą „CatchUp”. W listopadzie 2023 roku zajęli 1. i 2. miejsce na hackathonie HackJam w Rzeszowie, gdzie triumfowali z grą „Juan the Skull” oraz grą „Elementor”. W grudniu 2021 roku Angelika Prędka zdobyła drugie miejsce na hackathonie WSIiZ w Rzeszowie z grą „MonsterCow”.

Podsumowanie

Zwycięstwo zespołu „Hexateam” w 16. edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych Politechniki Łódzkiej jest kolejnym dowodem na wysoki poziom umiejętności i kreatywności studentów WSIiZ. Ich pasja i zaangażowanie w tworzenie gier komputerowych przynoszą imponujące efekty, otwierając przed nimi nowe możliwości w branży gier.

 

Źródło Informacji Prasowej oraz fot.: WSIiZ