Szkoła im. Jana Pawła II w Pobiednie sfinalizowała inicjatywę „Przedszkolaki tropią geometryczne ścieżki”, wspieraną przez Fundację mBanku. Projekt zgłoszony w ramach programu „Praktyczny wymiar geometrii” koncentrował się na edukacji matematycznej, z głównym tematem dotyczącym geometrii.

Rozwijanie zainteresowania matematyką wśród przedszkolaków.

Dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu rozwijano zainteresowanie matematyką wśród dzieci uczęszczających do Publicznego Samorządowego Przedszkola w Pobiednie. Zapoznano ich z zagadnieniami matematycznymi poprzez zabawę i praktyczne doświadczenia, co na pewno przyniesie korzyści w przyszłych etapach nauki. Dzieci na różne sposoby eksperymentowały z figurami geometrycznymi poprzez klasyfikowanie, tworzenie kolekcji, układanie wzorów, budowanie modeli, komponowanie obrazów, wspólne rysowanie, układanie kształtów z własnych ciał i wiele innych aktywności. Bardzo intensywnie rozwijały swoją wyobraźnię i zainteresowanie. Dzięki projektowi pokazano zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom, że matematyka może być interesująca i przystępna.

Dalsze rozbudowywanie kreatywności i wiedzy

Nabyte w ramach projektu gry i klocki, których zakup został sfinansowany przez Fundację mBanku, będą wykorzystane do kontynuacji rozwoju kreatywności i poszerzania wiedzy wśród przedszkolaków. Zakup ten będzie jeszcze bardziej pobudzał ciekawość matematyczną u dzieci uczęszczających do Publicznego Samorządowego Przedszkola w Pobiednie.

 

Autor: Alicja Barbach

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach #PROO. Minister do spraw Społeczeństwa Obywatelskiego